Menu Close

Tanker Filoları Gençleşiyor

Tanker pazarındaki alım ve satım faaliyetleri bu hafta yavaşladı, sadece birkaç satış gerçekleşti. Tanker şirketleri yaptıkları yüksek kazançlarla, mevcut borçlarını düşürdüler (örneğin Teekay Tankerleri, net borçlarını 2020’nin ilk çeyreğinde 200 milyon dolar civarına düşürdüğünü bildirdi). Birçok tanker şirketinin filolarını gençleştirmek için yaşlı gemilerini elden çıkarmalarını bekliyoruz.

Spot tanker kiralama piyasası gerilemeye devam etti (ancak yine de çok cazip seviyelerde seyrediyor). Uzak Doğu’da petrol talebi artıyor, ancak stoklar azalıyor. MR tankerleri, sadece birkaç hafta önce tarihi zirvelere ulaştıktan sonra yılın en düşük seviyelerine düştü.

Gemi büyüklüğü – yaklaşık TCE’ler              –      yaklaşık 12 ay T / C’ler (standart / Eko)
————————————————– ————————–
VLCC –              USD 40-50.000 / gün       –      USD 35.000 / gün / USD 37.500/ gün
SUEZMAX –      USD 30-40.000 / gün       –      USD 27.500 / gün / USD 30.000/ gün
AFRAMAX   –   USD 30-40.000 / gün       –      USD 22.500 / gün / USD 24.000 / gün
MR tankerleri –    USD 15-20.000/ gün        –     USD 14.000 / gün / USD 15.000 / gün

 

Kuru yük marketinde alım satımların artmasına rağmen fiyatlar düşmeye devam etmektedir. Kiralar az da olsa yükseliş eğiliminde.

 

Capesize sektöründeki bir miktar toparlanma var (haftayı USD 2394 seviyelerinden USD 4140 seviyelerine çıkarak kapatmayı başardı). Bu yükseliş BDI oranını USD 408 seviyelerinden USD 498 seviyelerine yükseltmesine rağmen henüz tatminkar olmaktan çok uzakta duruyor.

 

KURU YÜKLER:

————————

Capesize, 9 alıcının teklif yaptığı “CAPE BALTIC“ (177,536 dwt, Mitsui, 2005 inşa) gemisi USD 11 M’a Endonezyalı alıcıya satıldı.

Post-Panamax “LM SELENE” (93,258 dwt, Jiangsu Newyangzi, 2009 inşa) USD 8.9 M civarında satıldı.

Panamax, “GULF TRADER” (75,214 dwt, Hitachi Zosen, 2002 inşa) USD 5.2 M’a satıldı. ”CAP FERRAT” (75,595 dwt, Mitsui, 2000 inşa) USD 4 M’a satıldı. “MEISTER” (69,118 dwt, Imabari, 1997 inşa) USD 3.3 M’a Çinli alıcıya satıldı. “ELNATH” (76,728 tdw,Sasebo, Japan, 2005 inşa) USD 6.2 M’a satıldı.

Ultramax, yeni inşa gemiler ex-Nantong Xiangyu (63,500 dwt,2020 inşa) her biri USD 22.5 M’a Blue Planet şirketine satıldı.

Supramax, ” ROYAL EPIC” (56,026 dwt, Mitsui, 2008 inşa) USD 7.8 M’a satıldı. “AMAZONIT” (56,952 dwt, Jiangsu Hantong, 2011 inşa) USD 7.25 M’a satıldı. “MATUMBA” (53,591 dwt,Yangzhou Dayang,2005 inşa) USD 6.2 M’a Çinli alıcıya satıldı. “TAURUS TWO” (53,630 dwt, Yangzhou Dayang, 2006 inşa) USD 4.8 M’a satıldı. “ENDEAVOUR STRAIT” (56,806 dwt, Taizhou Sanfu, 2010 inşa) special survey ve dry dock tarihi Ekim ayında dolacak olan geminin satış fiyatı henüz açıklanmadı. “CYGNUS OCEAN” (58,609 dwt,Nantong Cosco, 2013 inşa) USD 12.5 M’a satıldı. (Gemi, Şubat ayında USD 13.25 M’a satılmıştı). “MOONBEAM” (58,138 dwt,Tsuneishi Zhoushan, 2013 inşa) USD 12.5 M’a satıldı. “TRENTA” (56,838 dwt, Jiangsu Hantong, 2010 inşa) USD 6.8 M’a satıldı. “NOVA GORICA” (53,100 dwt, Yangzhou Dayang, 2008 inşa) USD 6.6 M’a Endonezyalı alıcıya satıldı. “VEGA TAURUS” (56,803 dwt, Taizhou Kouan, 2010 inşa) USD 6.6 M’a satıldı. “BOMAR OYSTER” (56,548 dwt, Nam Trieu, 2010 inşa) special survey ve dry dock tarihleri (SS/DD) Temmuz ayında dolacak olan gemi benzer fiyata satıldı. “OCEAN PRELATE“ (52,433 dwt, Tsuneishi Cebu, 2002 inşa) USD 4.05 M’a Çinli alıcıya satıldı.

Handysize, “BALTIC BREEZE” (34,386 dwt, SPP, Korea, 2010 inşa) ve kardeş gemisi “GENCO BAY” her biri USD 8.1 M’a satıldı. Diğer bir 2010 inşa kardeş gemiler “ASIA PEARL III” (35,217 dwt, 2010 inşa) ve “ASIA PEARL IV” gemileri her biri USD 5.2 M’a satıldı. “PACIFIC LOGGER” (31,877 dwt, Hakodate, 2000 inşa) USD 3.6 M’ Vietnamlı alıcıya satıldı. “SHARPNES”  ve kardeş gemisi “SWIFTNES” (35,510 dwt, Tsuneishi Cebu, 2015 inşa) her biri USD 13 M’a satıldı. “SAM PANTHER” (33,395 dwt, Orient Shipyard, Korea, 2010 inşa) SS/DD tarihleri Kasım ayında dolacak olan gemi USD 7 M’a satıldı. “CLIPPER KAMOSHIO” (32,226 dwt, Kanda, 2009 inşa) dry dock tarihi Temmuz ayında dolacak olan gemi USD 6.9 M’a Vietnamlı alıcıya satıldı. “EVOLUTION” (24,306 dwt, Saiki Heavy Industries, 1995 inşa) USD 1.34 M’a açık artırmayla satıldı.

SQUAMISH” (18,920 dwt, Yamanishi Corp, 2009 inşa) USD 6.5 M’a satıldı.

 

TANKERLER:

————————-

 

VLCC, yeni inşa DAEWOO 5473 (300,000 dwt, Ekim 2020 teslim, scrubber fitted) USD 94 M’a Thenamaris şirketine satıldı.  “LANDBRIDGE WISDOM” (308,000 dwt, Dalian 3/2,020 inşa) USD 65 M’a 7 yıllığına BB back olarak satıldı. Satıcılar 3. yıldan sonra yeniden satın alma seçeneğine sahiptir.

Suezmax, “RIDGEBURY ALINA L” (164,626 dwt, Hyundai H.I., 2001 inşa) ve “RIDGEBURY ASTARI” (149,991 dwt, Japan, 2002 inşa) her biri sırasıyla USD 19.25 ve USD 18.5 M’a satıldı.

Aframax, “BARENTS SEA” (105,588 dwt, Hyundai H.I. 2000 inşa) USD 7.6 M’a satıldı.

LR1 “CHEMTRANS NOVA” (73,870 dwt, New Century, China, 2006 inşa) USD 11.25 / 11.5 civarında satıldı. “AMAZON GLADIATOR” (72,910 dwt, Hyundai H.I. 2001 inşa) USD 9.3 M’a satıldı.

MR “PORT UNION” (46,256 dwt, STX Shipbuilding, Korea, 2003 inşa) USD 5,1/5.2 civarında satılırken, “PREM” (36,032 dwt, Daedong, 2001 inşa) USD 6,9 M civarında satıldı. “CIELO DI GUANGZHOU” (38,877 dwt, GSI, China,2006 inşa) USD 8.8 M’a satıldı. “TORM MARY” ve kardeş gemisi  “TORM VITA” (46,349 dwt, STX, Korea, 2002 inşa) her biri USD 10 M’a satıldı.

 

YENİ İNŞALAR:

—————————————

VLCC – Central Shipping, Hyundai H.I. Greece tersanesine 2 adet 300,000 dwt gemi siparişi verdi. 2022 yılının ilk yarısında teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 89.5 M. Aynı zamanda Dalian,China Merchants tersanesine 2 adet 307,000 dwt siparişte vermiştir. 2021 yılında teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 84 M

Suezmax – Nereus, Hyundai H.I tersanesine 2+2 opsiyonlu 158,000 dwt gemi siparişi verdi. 2022 yılının Ocak-Şubat aylarında teslim edilecek olan gemilerin her brinin kontrat fiyatı USD 61 M

Aframax – Neda Maritime, Daehan tersanesine 1+1+1 opsiyonlu 114,000 dwt gemi siparişi verdi. 2021 yılının 2. yarısında teslim edilecek olan gemilerin her birinin kontrat fiyatı USD 50 M.

Ultramax – Mitsui OSK,DACKS tersanesine 2 adet 61,000 dwt gemi siparişi verdi. 2021 yılında teslim edilecektir.

MR – Asahi Tankers, Onomichi tersanesine 2 adet 50,000 dwt gemi siparişi verdi. 2022 yılının 2. yarısında teslim edilecek olan gemilerin kontrat fiyatı belli değildir.

 

HURDALAR:

—————–

Son zamanlarda Hindistan’a hurdaya teslim edilen tüm gemilerin ton başına fiyatlarının 100 / 150 USD düşürüldüğünü duyuyoruz. Anlaştıkları fiyatın altına gemilerini satmak zorunda kalan armatörler oldukça mutsuzlar.

 

Kuru yükler:

“SHAGANG GIANT” (VLOC) LDT 38,840 DWT 306,902 1993 inşa USD 280’e India teslim satıldı. “ENERGY ANNABELLE”  LDT 7,545 DWT 23,169 1980 inşa Türkiye teslim satıldı. Fiyatı açıklanmadı. ”CAPE ORCHID” LDT 20,886 DWT 172,569 2001 inşa USD 273’e India teslim satıldı.

PCC:

“JINGU” LDT 11,404 DWT 17,216 1992 inşa USD 285’e India teslim satıldı. “AEGEAN LEADER” LDT 12,924 DWT 13,157 1993 inşa USD 285’e India teslim satıldı.

Tanker:

“STELLAR RIO” LDT 46,226 DWT 298,450 1994 inşa USD 290’a Bangladesh teslim satıldı.

Konteyner:

“APL CHINA” LDT 24,250 DWT 66,250 1995 inşa Türkiye teslim satıldı. Fiyatı henüz açıklanmadı. “AS VEGA” LDT 10,423 DWT 29,098 2001 inşa USD 269’a as is Port Said teslim satıldı.