BDI beklenenden daha zayıf seyrederek 1100 seviyelerinin altına düştü. Mart ayında toparlanma eğer 1500 seviyelerine geçmezse o zaman bu sene beklenen yükselişte bazı hayal kırıklığı oluşabilir.
Navlunlar düşmesine rağmen, gemi fiyatlarında bir gevşeme görünmüyor. Mart ayı bu yüzden 2018 yılın tamamını belirleyebilir.
Capesize tonajında Mineral Nippon (207000 dwt, 2007 Japon inşa) usd 23,5 mln satıldı. Silver Road (185000 dwt, 2002 Japon inşa) usd 15 mln satıldı.
Panamax tonajında, Deneb (74000 dwt, 2000 Japon) usd 7 mln satıldı. Seas 7 ve Seas 14 (74000 dwt, 2006 Çin inşa) usd 11 mln satıldı. Key Spring (80500 dwt, 2012 Japon inşa) usd 22,5 mln satıldı.
Supramax Nord Maru (55000 dwt, 2006 Japon inşa) usd11,7 mln satıldı. Tasman Castle (56000 dwt, 2011 Çin inşa) usd 11,7 mln satıldı. Aquamarin (57000 dwt, 2012 Çin inşa) usd 12,1 mln satıldı.
Handy tonajında ise, Sea Harmony (28000 dwt, 2005 Japon) usd 6,5 mln satildi. Ocean Quartz (37000 dwt, 2012 Kore) usd 12 mln satıldı.
Koster tonajında Anna Chris (5400 dwt 2001 Turk inşa) usd 2,5 mln satıldı.
Tankerlerde, VLCC tonajında Alter Ego I (310.000 dwt, 2001 Kore inşa) usd 23 mln satıldı. Aframax tonajında HS Carmen (113000 dwt, 2003 Kore inşa) usd 11,3 mln satıldı.
Paslanmaz tonajda Yellow Ray (19900 dwt, 2003 Japon) usd 10,7 mln satıldı.
Hurda marketinde rakamlar usd 450 civarında seyrediyor ve fiyatların bu seviyelerde 1-2 ay daha kalması bekleniyor